Strategia marketingowa startującego sklepu internetowego z produktami fit – co wziąć pod uwagę?

Napisane przez
strategia marketingowa w internecie

Początkujący sklep internetowy z produktami fit ma przed sobą ciężkie zadanie. Konkurencja na polskim rynku jest potężna, o czym z pewnością przekonałeś się robiąc na początku jej analizę. Strategia marketingowa musi brać pod uwagę specyfikę branży fit – o czym warto pamiętać przy jej planowaniu? Dowiedz się i zdobądź serca miłośników białka!

Strategia marketingowa sklepu internetowego a opisy produktów – rzetelnie co do joty!

Każdy produkt na stronie sklepu musi być dokładnie opisany. Jeżeli nie masz czasu na dopieszczenie sklepu, niech zajmie się tym agencja interaktywna. Opracowana przez specjalistów strategia marketingowa w social media i Internecie to gwarancja skutecznej promocji!

Niedopracowanie opisów odrzuci od Twojego sklepu dużą część grupy docelowej. Kierujesz w końcu swój asortyment do ludzi zakręconych na punkcie liczb i detali. Makroskładniki muszą być wypisane co do grama, opis składu informować jaki dokładnie słodzik został użyty (ksylitol, erytrytol, stewia – nie ogólnikowo ,,substancje słodzące”), liczba kalorii pokrywająca się z rzeczywistością – wszystko musi być czarno na białym. 

Strategia marketingowa sklepu internetowego z tego typu produktami musi obejmować pełną rzetelność oferty! Bądź skrupulatny – blogerzy i social media nie śpią. Jeśli przekłamiesz liczbę kalorii w produkcie, ktoś szybko to odkryje, obliczając stan faktyczny na podstawie wypisanych makroskładników. Informacja zostanie opublikowana na przykład na jego blogu z recenzjami. 

Wpadka przy jednym tylko produkcie zrujnuje zaufanie do reszty Twojej oferty. Zwróć uwagę, że trzy największe polskie fit-sklepy prezentują strony w kolorze niebieskim Niebieski – według psychologii kolorów – ma wzbudzać zaufanie i świadczyć o wiedzy. Domieszka bieli oznacza uczciwość. Przypadek? Nie – przemyślana strategia marketingowa firmy!

Strategia marketingowa w social media – Instagram to ciężkie działo!

Strategia marketingowa sklepu internetowego powinna obejmować promocję na Instagramie. Twoja grupa docelowa nie wyobraża sobie bez niego życia. Fit-Instagram puchnie w oczach, hashtagi w social media powiązane z siłownią należą do czołówki najpopularniejszych a przepisy z wykorzystaniem odżywek białkowych przyprawiają o zawrót głowy pod względem kreatywności. Marketing w social media wymaga wiedzy na temat tego jak pokazywać produkty na Instagramie. Baton proteinowy w opakowaniu wygląda jak zwykły baton. Przełamany na pół, odsłaniając zbitą strukturę odżywki, wygląda jak czysta esencja białka w którą aż chce się wbić zęby. Chcesz wiedzieć więcej o prawadzeniu social media dla firmy? Sprawdź artykuł na https://intle.pl/social-media.

strategia marketingowa w internecie przykładowe zdjęcie batona proteinowego
Marketing w social mediach wymaga umiejętności robienia świetnych zdjęć!

Co w opisie? Zawsze podawaj liczbę kalorii oraz protein. To dwa najważniejsze parametry w fit-świecie – musi je uwzględniać Twój marketing w social media. Kogoś kto ostro się odchudza i tylko lekko trenuje nie interesuje ciastko mające horrendalną ilość protein, jeśli kalorycznie stoi obok Nutelli. Zamiast niego zje kostkę chudego twarogu. Gdy o kaloryce dowie się dopiero po przejściu na stronę i przejrzeniu tabeli ze składem i tak go nie kupi, a tylko zdenerwuje się zmarnowaniem minuty. 

Poza pokazywaniem produktów dokształcaj swoich odbiorców. Infografiki z przekąskami do 100 kalorii, z odpowiedzią na pytania ,,dlaczego nie chudniesz?” czy ,,jak nie nabrać tłuszczu na masie” zachęcą do obserwowania osoby luźno zainteresowane fit-życiem. Nawet jeśli nie ćwiczą, z dużym prawdopodobieństwem w końcu kupią u Ciebie coś z czystej ciekawości. Nie umiesz tworzyć grafiki? Z pomocą przychodzi agencja interaktywna i jej graficy.

Marketing w social media – fit-influencerzy a content

Jeżeli stać Cię na nawiązanie współpracy ze znaną trenerką czy kulturystą – super. Jeśli nie, poświęć uwagę mikro-influencerom. Mikro-influencerzy – szczególnie młode kobiety – to potęga w fitnessowym światku. Współpraca z nimi to pewność, że Twoja strategia marketingowa sklepu internetowego wejdzie na nowy poziom.

Social media są pełne osób gotowych do współpracy na której oboje skorzystacie. Za produkty cieszące kubki smakowe i poprawiające efekty treningów mała fit-influencerka stworzy dla Ciebie content, którego nie zaoferuje nawet agencja interaktywna. Mowa oczywiście o realnym wykorzystywaniu Twoich produktów. Autentyczność i praktyka – tego wymaga skuteczna strategia marketingowa w social media. Pieczona owsianka jednoporcjowa inspirowana Kinder Bueno z wykorzystaniem odżywki z Twojego sklepu? Omlet czekoladowy grubości 5 centymetrów z policzonym makro, polany sosami od Ciebie? Ty masz promocję, a ona dzięki paczce ze sklepu ma co publikować.

Warto zauważyć, że mikro fit-influencerki w social media to grupa znająca się nawzajem. Gdy jedna kobieta opublikuje post z Twoim masłem orzechowym, zobaczą go jej koleżanki. Aspirujące influencerki mające tylko kilkanaście tysięcy subskrypcji mogą nawet same zaproponować Ci współpracę, jeżeli tej pierwszej Twoje masło naprawdę smakowało.

Za mało argumentów? Wejdź na kilka profili mniejszych influencerek obracających się wokół fitnessu. W BIO dużej części z nich znajdziesz linki do czołowych polskich fit-sklepów. Wielka konkurencja już to robi – kolejny przypadek?

Branża fit rządzi się swoimi prawami. Strategia marketingowa w Internecie musi obejmować nie tylko pokazanie produktów i zapewnienie o jego skuteczności, ale też to jak wykorzystać go w praktyce. Dosłownie wykorzystać, najlepiej w pięknie skomponowanych posiłkach. Wobec swoich klientów bądź przede wszystkim uczciwy. Nie ukrywaj niczego na temat swoich produktów, bo to bardzo szybko doprowadzi Twoją markę do ruiny.

Szykujesz się do wejścia w świat social mediów? Dowiedz się jakich błędów unikać prowadząc fanpage firmy; https://zyciekielc.pl/prowadzenie-profilu-firmy-na-facebooku-jakich-bledow-trzeba-najbardziej-unikac/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *