Marketing internetowy to dziś niezwykle ważny element dla każdej liczącej się firmy. O swoją obecność w sieci marki dbają na różny sposób. Koniecznym warunkiem jest funkcjonalna i estetycznie wyglądająca strona internetowa, w poprawieniu wyników sprzedażowych może wydatnie pomóc również jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Dziś warunkiem, bez którego trudno się obyć, są również social media. Prowadzenie profilu na Facebooku firmowym, Instagramie czy Pintereście ma wpływ na wizerunek oraz zaufanie do marki, może przyciągać nowych klientów, a także być skuteczną formą reklamy. Warunkiem jest odpowiednie prowadzenie mediów społecznościowych. Postanowiliśmy przyjrzeć się błędom, które administratorzy firmowych profili na Facebooku popełniają najczęściej. Sprawdź, na co powinieneś szczególnie uważać.
Rzadko aktualizowany profil
Odbiorca, który odwiedzi profil firmy na Facebooku, powinien znaleźć na nim w miarę aktualne posty. Wszystko zależy oczywiście od charakteru działalności, liczby fanów oraz środków przeznaczanych na marketing internetowy. Nawet jednak firmy oferujące drogie towary, które klienci nabywają tylko raz na kilka lat, powinni od czasu do czasu zamieszczać nowe posty. Najlepiej robić to kilka razy w tygodniu, minimum to raz na dwa, trzy tygodnie. Jeśli profil będzie aktualizowany zbyt rzadko, łatwo stracić potencjalnych klientów. Przed dokonaniem zakupu odbiorcy często zerkają dziś bowiem na profil firmy na Facebooku. Jeśli zobaczą tam post sprzed 10 miesięcy, najpewniej zniechęci ich to do zakupu i nie pomoże w budowaniu zaufania.
Brak interakcji z klientami
Rola mediów społecznościowych nie ogranicza się tylko do prezentacji treści. Administratorzy profili firmowych w social media nie powinni bać się interakcji z odbiorcami. W końcu w ten sposób można rozwiać wątpliwości klientów, zwrócić uwagę na dodatkowe funkcjonalności oferowanych produktów czy usług. A pytania i komentarze za pośrednictwem Facebooka to dziś coraz częstszy sposób pozyskiwania informacji. Warto odpowiadać nawet na negatywne komentarze, o ile są utrzymane w kulturalnym tonie. Jeśli klient pisze do firmy z problemem i nie otrzyma odpowiedzi, są małe szanse, że do niej wróci. Brak interakcji może oznaczać utratę klientów.
Nieodpowiednie przedstawienie marki
Jak już zauważyliśmy wyżej, profil firmy na Facebooku jest dla niej swego rodzaju wizytówką. Tymczasem nie wszystkie przedsiębiorstwa chcą to przyjąć do wiadomości. Niezadbany profil będzie odstraszać klientów i z pewnością nie pomoże w budowaniu wizerunku profesjonalnej firmy. Na to, jak będzie odbierana obecność marki w social mediach, wpływ mają informacje, jakie umieści o sobie na Facebooku, a także grafiki profilowe. W zakładce “Informacje” warto umieścić wszelkie dane kontaktowe – od adresu strony internetowej, przez e-mail i numer telefonu, po fizyczny adres firmy. Ważne jest także zdjęcie w tle, które powinno być przejrzyste, zawierać logotyp firmy i nie epatować przesadnie tekstem. Ciekawym rozwiązaniem jest również używanie tego okna jako reklama najnowszych produktów.
Brak różnorodności w postach
Obranie konkretnej strategii komunikacji w social mediach i publikowania postów na Facebooku to dla każdego profilu duży plus. Problem pojawia się wtedy, gdy taki plan obejmuje jedynie treści tego samego rodzaju. Jeśli wszystkie posty będą do siebie podobne, odbiorca z czasem przestanie zwracać na nie uwagę. Warto więc różnicować treści. Świetnym pomysłem będzie prowadzenie relacji czy wrzucanie wideo. Nawet jednak skupiając się na samych grafikach, można zadbać o ich różnorodność. Niech informują o promocjach i nowych produktach, ale czasem podrzucą ciekawostkę lub pokażą kulisy funkcjonowania firmy. To z pewnością nie zanudzi klientów. Dodatkowo warto oznaczać w postach swoje produkty, a także informować, gdzie jeszcze można znaleźć daną markę. Mogą to być miejsca takie jak chociażby najpopularniejsze portale aukcyjne, o których pisaliśmy w artykule https://zyciekielc.pl/najpopularniejsze-portale-aukcyjne-w-polsce/. Takie działania z pewnością przyniosą upragnione rezultaty.