Jak ćwiczyć na bieżni aby schudnąć?

Napisane przez
Jak schudnąć na bieżni

W dzisiejszych czasach każdy chce o siebie zadbać. Wielu ludzi wybiera bieganie, jako sport, który pomoże im schudnąć. Jednak nie każdy lubi biegać na świeżym powietrzu wśród ludzi. Dlatego jeśli nie chcesz pokazywać się innymi, możesz wybrać bieżnię, która także jest skuteczną formą odchudzania. W tym artykule dowiesz się, jak ćwiczyć na bieżni, aby schudnąć. Zobaczysz, jak się do tego przygotować! 

Jak ćwiczyć na bieżni, aby schudnąć? 

Zanim zaczniesz ćwiczyć, musisz zaopatrzysz się w odpowiedni sprzęt i nie mówimy tu o bieżni, lecz o odzieży sportowej. W tym przypadku potrzebna jest Ci koszulka oraz spodenki lub legginsy. Dobrej jakości ubrania sprawią, że ćwiczenia będziesz wykonywać sprawniej, a co najważniejsze zapewnią Ci duży komfort. Tego typu odzież znajdziesz w praktycznie każdym sklepie sportowym. 

Kolejnym krokiem jest odpowiednia rozgrzewka. Bez niej nie powinieneś zaczynać ćwiczeń. Dzięki niej rozgrzewasz i przygotowuje mięśnie do treningu. Rozgrzewka sprawia, że niwelujesz niechciane kontuzje. Porządnie się rozciągnij i ćwicz bez obawy o naciągnięcie jakiegokolwiek mięśnia. 

W końcu nadszedł czas wejścia na bieżnię. Jeśli jesteś początkujący, to zacznij od lekkiego marszu lub truchtu. Nie możesz już od samego początku się przemęczać. Jeśli przyzwyczaisz się do tempa, to możesz podkręcić obroty i przejść do biegu. Pamiętaj, aby biec środkiem pasa. Nie zniechęcaj się, jeśli po kilku minutach złapiesz zadyszkę. 
Zacznij od krótkich biegów, a z czasem będziesz mógł je wydłużyć. Najważniejsze jednak jest, że aby schudnąć musisz pamiętać o regularnych treningach.  Na samym początku nie powinieneś się przemęczać o obciążać mięśni. Dlatego dobrze jest ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu. Oczywiście potem możesz zwiększyć częstotliwość i długość treningów. 

A co z bieganiem pod górkę?

Jeśli chcesz sobie zwiększyć poziom trudności, możesz zrobić to poprzez nachylenia bieżni, przez co będziesz czuł, jakbyś biegł pod górkę. 

Pamiętaj o tym, aby nie ustawiać bieżni do jej maksymalnego nachylenia. Dlaczego? W tym przypadku jesteś bardziej narażony na kontuzję, której żaden sportowiec nie chce.

Odpowiednia postawa na bieżni to podstawa 

Zwykłe bieganie nie wystarczy. Należy także przybrać odpowiednią postawę. Ciało powinno być wyprostowane i zrelaksowane. Nie należy napinać mięśni i patrzeć przez siebie podczas biegu. Nie należy machać rękami na wszystkie strony, lecz trzymać je blisko ciała. Dzięki takiej postawie zobaczysz, że Twój trening będzie bardziej efektywny.

Jak ćwiczyć na bieżni aby schudnąć - postawa

Schudnąć na bieżni – ile trzeba biegać?

Pewne jest, że nie od razu zobaczysz efekty swojej pracy. Będziesz musiał na nie poczekać, ale pamiętaj, że cierpliwość popłaca. Jeśli chcesz, żeby bieganie na bieżni pomogło Ci schudnąć, musisz przygotować się na 45 minut/ 1 godzinę treningu. 

Na samym początku ta ilość minut może Cię przerazić, ale dzięki regularnym treningom dasz radę bez problemu wytrzymać cały ten cykl. Pamiętaj, że bieżnia nie musi być ustawiona na wysokie obroty. Najważniejsze jest, aby utrzymać odpowiednie i jednakowe tempo przez cały czas. 

Musisz jednak być świadomy, że aby schudnąć, nie wystarczy samo bieganie na bieżni. Należy także wprowadzić w życie odpowiednią i zbilansowaną dietę. Na pewno nie zobaczysz efektów swoich treningów, jeśli będziesz się nieprawidłowo odżywiał. 

Czy chodząc na bieżni można schudnąć? 

Oczywiście. Może nie przyniesie to takich efektów, jak bieganie, ale na pewno pozwoli schudnąć, a co więcej dotlenić organizm i poprawić samopoczucie. Szybki marsz na bieżni jest idealny dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z bieżnią, są starsze lub w przeszłości doświadczyły poważnej kontuzji. Może to służyć także, jako forma rehabilitacji, która pomoże wrócić do zdrowia. 

Bieg na bieżni Cię nudzi? Co możesz z tym zrobić? 

Bieganie na bieżni może być dla wielu osób nudne. Co w takiej sytuacji można zrobić? Możesz posłuchać swojej ulubionej muzyk podczas treningu. Odpowiednio dobrana muzyka poprawia samopoczucie, napędza do działania, a także często motywuje.  

Czasami bieżnię stawia się naprzeciwko telewizora, dzięki temu możesz wykonywać ćwiczenia, a także obejrzeć program. 

Jak widzisz, na bieżni można schudnąć. Musisz tylko poczekać, aż zauważysz pierwsze efekty. Jak mówi powiedzenie “nie od razu Rzym zbudowano”, tak samo i ty nie od razu zbudujesz swoją kondycję i nie schudniesz. Zadbaj o odpowiedni strój, postawę oraz regularne treningi. Dzięki temu zauważysz pierwsze efekty. 

Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.