Ubrania dla pracowników to nie tylko doskonale znana odzież robocza spełniająca funkcję ochronną. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także ubrania promocyjne wzbogacone nadrukami z logo i nazwą firmy. Jak wyciągnąć maksymalny potencjał z tego niezwykle istotnego narzędzia marketingowego? Dowiesz się z tego artykułu!
Odzież promocyjna – główne funkcje
Spójna, estetyczna i odpowiednio eksponowana identyfikacja wizualna marki jest niezbędna, aby odznaczyć się na tle konkurencji. Niestety, jakość naszych usług nie obroni się sama – szczególnie w dzisiejszych czasach reklama jest dźwignią handlu. Przedsiębiorstwa nie ustają w walce o klientów, cały czas podwyższając standardy swojej oferty.
Nasi potencjalni klienci muszą przede wszystkim dowiedzieć się o istnieniu firmy – odzież promocyjna służy nawiązaniu z nimi pierwszego kontaktu. By mogli skorzystać z usług przedsiębiorstwa, muszą przecież się o nim dowiedzieć!
Druga funkcja to zwiększenie zapamiętywalności marki. Proste logo, nawet zauważone w przelocie, jest o wiele łatwiejsze do zanotowania w mózgu niż ginąca w szumie informacyjnym, niejednokrotnie długa i trudna do skojarzenia nazwa firmy.
Koszulki z nadrukami – prawdziwe billboardy!
To, że odzież pracownicza pomaga zbudować spójny, profesjonalny wizerunek marki jest jasne nie od dzisiaj. Jeżeli pracownicy obsługi klienta nie są jeszcze zaopatrzeni w komplet odzieży firmowej powinniśmy jak najszybciej to zmienić! Pracownik reprezentuje markę – powinniśmy dbać, by robił to kompleksowo, także poprzez swój wygląd.
Koszulki z nadrukami warto podarować pracownikowi w nieco większej liczbie, niż wymaga tego standardowy czas pracy. Jeżeli nasz podwładny zdecyduje się założyć ubranie z logo firmy i pójdzie w nim po duże zakupy do hipermarketu, z naszą marką zapozna się ogromne grono potencjalnych klientów! Koszulka z logo może zostać podarowana także koledze czy członkowi rodziny niepowiązanemu z firmą – chodzi wyłącznie o to, by elementy wizualnej identyfikacji naszej marki niosły się w świat. Bez wahania można powiedzieć, że każda osoba ubrana w t-shirt z nadrukiem przedstawiającym nasze logo działa jak żywy billboard.
Ubrania promocyjne jako prezent
Uczestnictwo w wydarzeniach branżowych – na przykład targach – to promocja sama w sobie. Okazję do zareklamowania się można wykorzystać jeszcze lepiej, jeśli zdecydujemy się dosłownie dać potencjalnym klientom coś od siebie! T-shirty z nadrukami, chustka z logo firmy, drobne dodatki które nie obciążą specjalnie naszego budżetu – taki prezent wzbogacony o logo marki wzbudzi sympatię obdarowanej osoby. Odzież promocyjna i akcesoria rozdawane nawet na małą skalę to potężne narzędzie budowania sympatii do marki – bez niej nie ma mowy o długotrwałych relacjach!
Oczywiście – prezenty dla osób niekoniecznie będącymi naszą grupą docelową wiążą się z pewnym wydatkiem. Jeżeli jednak upominek trafi w gust posiadacza i będzie przez niego stale używany, uzyskamy podobny efekt jak przy koszulkach – logo rozniesie się po świecie (albo przynajmniej po mieście) i prędzej czy później natrafi na zainteresowanych naszymi usługami.
By dodatki promocyjne trafiły w gust obdarowanych, muszą one być estetyczne – tylko to gwarantuje, że za moment nie wylądują w śmietniku. Niektóre akcesoria mogą co prawda obronić się funkcjonalnością ale nie powinniśmy się łudzić, że to wystarczy.
Ponadto, wszystko co zamierzamy podarować w imieniu firmy powinno cechować się wysoką jakością. Koszulki z nadrukami do rozdania na targach zdecydowanie nie mają prawa rozpaść się po pierwszym praniu. Jakość tego co oferujemy – nieważne, że w tym przypadku robimy to za darmo – w świadomości potencjalnego klienta świadczy ogólnie o firmie i jej solidności. Jeśli rozdamy ludziom byle co, skąd mają wiedzieć, że nie oferujemy byle czego?
Odzież promocyjna oraz wszelkiego rodzaju akcesoria wzbogacone o elementy wizualnej identyfikacji firmy to niezwykle istotne narzędzie promocji. T-shirty z nadrukami działają jak każda forma reklamy outdoorowej, a drobny prezent podarowany potencjalnemu klientowi pozwoli mu ciepło zapamiętać nasze przedsiębiorstwo. Jak zawsze, należy stawiać na jakość – jeżeli koniecznie chcemy zamknąć się w małym budżecie, lepiej odpuścić sobie taką formę marketingu, niż generować odpady i tak naprawdę szkodzić swojej firmie!