Wchodzisz do hotelu, a tam recepcjonistka i obsługa ubrana w uniformy utrzymane w jednakowym stylu. Wzywasz ekipę remontową – przyjeżdżają fachowcy w bluzach z nazwą firmy. Wybierasz się do sklepu i witają Cię kasjerzy czy ekspedientki w koszulkach w charakterystycznym kolorze.
Ubrania z logo firmy stają się dziś powoli standardem. Co przedsiębiorstwo, to obyczaj. Niektóre, z racji swojej branży, stawiają przede wszystkim na znakowane ubrania robocze. Inne inwestują również w odzież firmową, która dba o wizerunek pracowników, może także sprawdzić się w formie ciekawego gadżetu dla partnerów biznesowych.
I w jednej, i w drugiej roli sprawdzą się polary 4F. To niezwykle uniwersalne i funkcjonalne ubrania. Odpowiednio skrojone i oznakowane sprawią, że pracownicy Twojej firmy będą prezentować się nienagannie. Wystarczy, że zastosujesz się do naszych porad. Poznaj siedem wskazówek, dzięki którym wybierzesz właściwy polar 4F z nadrukiem!
1. Nie oszczędzaj na jakości
Polary firmowe i robocze mają mnóstwo atutów. To lekkie ubrania, które jednak dobrze izolują ciało od chłodnego powietrza. Dzianina, z której się je wykonuje, wyróżnia się strukturą złożoną z maleńkich rurek, które powstrzymują zimne powietrze. Polar jest wzorowany na konstrukcji futra niedźwiedzia polarnego.
Poza tym polary zapewniają całkiem dobrą oddychalność, szybko wysychają, są odporne na rozciąganie i ścieranie, nie tracą kolorów, dość dobrze chronią przed wilgocią… Zalet jest wiele, ale będzie można z nich korzystać tylko wtedy, gdy zdecydujesz się na zakup polarów wysokiej jakości.
Najtańsze polary wcale nie będą trwałe i mogą zupełnie blokować wentylację ciała. Lepiej stawiać na sprawdzone rozwiązania, takie jak na przykład polary 4F męskie lub damskie. Ta polska marka to jeden z liderów na rynku ubrań sportowych – polary tego producenta spiszą się dobrze w każdych warunkach i będą długo służyć. Tanie zamienniki jednorazowo kosztują mniej, ale będą szybko się niszczyć i łącznie okażą się większym wydatkiem.
2. Dopasuj krój ubrania do obowiązków pracownika
Zarówno odzież robocza, jak i firmowa powinna być dopasowana do wymogów, jakie stawia przed Twoim pracownikiem konkretne stanowisko. Inny polar będzie potrzebny kierowcy, inny pracownikowi sklepu, a inny przedstawicielowi handlowemu.
Wybierając polary 4F z logo firmy trzeba o tym pamiętać. Jeśli ubranie ma przede wszystkim chronić przed chłodem, a Twój pracownik dużo przebywa na zewnątrz, zamów dla niego dłuższy polar, sięgający poniżej bioder. Model koniecznie powinien posiadać kaptur ze stójką, który pozwoli osłonić się przed wiatrem. Warto też zwrócić uwagę na gramaturę materiału, która w tym przypadku powinna sięgać 300 g/m2.
Dla pracowników bardziej aktywnych, którzy w odzieży firmowej, a zwłaszcza roboczej dynamicznie się poruszają, lepszym rozwiązaniem będzie bluza polarowa. Wybór jest bardzo szeroki – to polary 4F rozpinane, ale również zakładane przez głowę. W tym przypadku polecana gramatura materiału to 100-150 g/m2. Bardzo dobrze sprawdzą się zwłaszcza bluzy z mikropolaru, które są najbardziej elastyczne.
3. Wybierz polary 4F damskie lub męskie, dopasowane do sylwetki
Krój ubrań powinien być jednak dopasowany nie tylko do tego, czym zajmuje się Twój pracownik. Pamiętaj, że o jego dobrym samopoczuciu będzie decydować również to, jak czuje się w danym ubraniu. Dlatego zadbaj, by wybrać polary 4F dopasowane do sylwetki konkretnej osoby.
Podstawowym warunkiem jest tutaj wybór polaru przeznaczonego dla odpowiedniej płci. Nie bez powodu producent rozróżnia polary 4F damskie i męskie. Panowie zapewne nie zmieszczą się w modelach dla kobiet, panie w męskim polaru będą czuć się niezręcznie. Tylko polary dopasowane do płci będą się dobrze układać na tułowiu.
Zwróć też uwagę na rozmiar. Poproś pracowników o ich wymiary. Jeśli nie są pewni, zamów próbne partie odzieży – po zmierzeniu każdy będzie już przekonany o tym, w jakim rozmiarze polaru z logo poczuje się najlepiej. Praca w zbyt luźnym lub, co gorsza, zbyt ciasnym polarze z pewnością nie będzie bowiem należeć do najprzyjemniejszych.
4. Dobierz kolory polarów zgodne z identyfikacją wizualną firmy
Kiedy sięgasz po polar 4F z nadrukiem, powinieneś też zadbać o jego odpowiedni wygląd. Oczywiście wszystkie modele tej marki są starannie wykonane, szwy są mocne, a rękawy czy kołnierz zgrabnie wykończone. Ale to nie znaczy, że każdy polar będzie pasować do wizerunku Twojej firmy. Musisz zdecydować, czy stawiasz na bardziej sportowe modele, czy też szukasz tych nieco bardziej szykownych, podążających w stronę elegancji. Tak, takie polary z nadrukiem również istnieją!
Nie zapomnij też o odpowiednim kolorze. Co prawda nie każda firma może sobie pozwolić na zamówienie konkretnego, dedykowanego im odcienia zieleni czy czerwieni, jak robią choćby popularne sieci mniejszych i większych marketów. Ważne jednak, by barwy polaru dobrze wpisywały się w identyfikację wizualną firmy.
Nie po to płaciłeś pieniądze za projekt logo, by teraz mieszać klientom w głowach polarami w zupełnie nowym kolorze. Wykorzystaj choć jedną barwę z logo, a jeśli się uda, to i więcej. Na szczęście polary 4F męskie i damskie są dostępne w szerokiej gamie barw, więc nie powinieneś mieć problemu. W każdym razie nie zapomnij o kolorach!
5. Umieść logo w widocznym miejscu, ale nie przesadzaj
Bez względu na to, czy zamawiasz polary robocze, czy też firmowe, oprócz kolorów istotne będzie ich znakowanie. Na każdym polarze powinien pojawić się jakiś akcent, który pozwoli rozpoznać Twoją firmę. W ten sposób polary 4F z logo będą ją skutecznie reklamować. To nie powód, by rezygnować z kampanii w outdoorze czy internecie, ale z pewnością będzie dla nich wsparciem.
Najprostszym i najchętniej wybieranym rozwiązaniem jest po prostu logo firmy. Niektóre przedsiębiorstwa dodatkowo znakują polary swoją nazwą albo umieszczają na nich hasło reklamowe. Ważne, by akcent związany z firmą był łatwo rozpoznawalny i dostrzegalny.
Dlatego ważne będzie też to, w którym miejscu umieścimy ten znak. Najbardziej widoczny będzie z przodu. Warto postawić na logo firmy na piersiach – popularniejsze jest miejsce po lewej stronie. W takim przypadku nie musi być zbyt duże, a i tak każdy zwróci na nie uwagę.
Z rozmiarem logotypu nie można bowiem przesadzać. Wielka reklama obniży wartość ubrań firmowych. Zamiast świadczyć o klasie firmy i pracownika, będą nachalnym zwracaniem na siebie uwagi. Na większe reklamy można sobie pozwolić tylko wtedy, kiedy decydujemy się na polary 4F robocze. Wtedy warto umieścić ją na plecach.
6. Wybierz odpowiednią metodę znakowania polarów
By uzyskać polar 4F z nadrukiem trzeba jeszcze wybrać odpowiednią metodę znakowania. Wybór jest dość prosty, ale narzuca pewne ograniczenia. Prosty, bo polary nie są wdzięcznym materiałem do znakowania. Nie da się na nich wykonywać termotransferów czy sitodruku, które przeważają na wielu typach ubrań.
Podstawową techniką znakowania polarów jest haft komputerowy. W ten sposób dodajemy również polarowi nieco elegancji – to najbardziej prestiżowa metoda znakowania. Najlepiej wykonywać nią niewielkie logotypy, bo większe będą nieco obciążać materiał.
Haft komputerowy jest bardzo wytrzymały, odporny na pranie i prasowanie. Znakowanie tą metodą zapewnia bardzo dużą trwałość logotypu. Pozwala na uzyskanie napisów czy grafik, ale z jednym istotnym zastrzeżeniem. Nie da się wyhaftować bardzo szczegółowych wzorów.
Najrozsądniejszą alternatywą dla haftu są naszywki. W tym przypadku logo wykonuje się na osobnym kawałku tkaniny dowolną techniką i naszywa na polar. Z oczywistych względów takie znakowanie nie powinno jednak zajmować zbyt dużej powierzchni. W szukaniu alternatyw dla większych nadruków można rozważyć folię flex lub flock. Więcej szczegółowych informacji o metodach znakowania polarów znajdziesz na http://www.studioszkolen.pl/2022/12/19/metody-znakowania-polarow-firmowych/.
7. Zadbaj o ekologię i postaw na polary 4F z recyklingu
Przy zamawianiu polarów z logo firmy pomyśl o ekologii. Choć polary są otrzymywane z syntetycznych włókien, jest na to sposób. Można bowiem wybrać polary 4F damskie i męskie wykonane z recyklingowanych plastikowych butelek. Dzięki temu przysłużysz się planecie!