Każdy pracodawca chce, by jego podwładni byli jak najlepszą wizytówką firmy. Żeby zapewnić klientom przedsiębiorstwa jak najlepsze wrażenia przy kontakcie z obsługą warto, byś zdecydował się sprawić ekipie między innymi bluzy z logo firmy.
Zamawiając ubrania pracownicze mogą niestety pojawić się pewne problemy, które szybko zmuszą Cię do ponowienia inwestycji. Możesz ich łatwo uniknąć – dowiedz się jak!
Niewygodne koszulki z logo
Odzież reklamowa musi być nie tylko estetyczna, ale i komfortowa, szczególnie gdy mamy do czynienia z przedsiębiorstwem opartym na pracy fizycznej. Niestety, na rynku nie brakuje firm, które chcą zarobić kosztem jakości oferowanych produktów.
Często bywa, że pracownicy zgłaszają problemy z regulacją temperatury, gdy chodzi o koszulki z logo firmowym. Niewiele rzeczy jest bardziej niekomfortowych niż pocenie się w trzydziestu stopniach Celsjusza czy zamarzanie, kiedy trzeba stać przez osiem godzin pod klimatyzatorem czy przy rozsuwanych drzwiach.
By zapobiec temu problemowi, kupując ubrania pod nadruki trzeba zwrócić uwagę na gramaturę tkaniny. Mniejszą wybierz dla koszulki polo z logo na wiosnę i lato, a modele o grubszym materiale zamów na jesień i zimę. Większa gramatura oznacza w tym przypadku 190-200 g/m2. Nie zapomnij o ciepłej bluzie dla każdego – pogoda bywa kapryśna przez cały rok.
Druga sprawa to otarcia. Winę za nie ponoszą zwykle źle wykonane szwy. Powinny one być płaskie – takie nie podrażnią skóry pracownika nawet wówczas, kiedy przez całą zmianę będzie dużo się ruszał. Jeżeli to możliwe, poproś hurtownika o przysłanie przykładowej koszulki – obejrzyj ją i samodzielnie przetestuj pod kątem wygody.
Przed zamówieniem nie wahaj się pytać i prosić o dokładne zdjęcia produktów. Nie ma nic gorszego niż kupowanie „kota w worku”. To wręcz proszenie się o kłopoty, bo koszulki z logo dużo trudniej zwrócić niż zwykłe modele bez wzorów.
Nieestetyczne lub nietrwałe nadruki na odzieży firmowej – jak temu zapobiec?
Odzież reklamowa musi wyglądać estetycznie i profesjonalnie. Aby mieć gwarancję, że nadruk został wykonany z dbałością o detale, trzeba stawiać tylko na sprawdzone firmy, które na swojej stronie umieszczają dokładne zdjęcia zrealizowanych projektów. Dobrym przykładem będzie tu firma Logos Dystrybucja, której przykładowe realizacje znajdziesz na stronie https://www.e-logos.pl/.
Zdjęcia świadczą o tym, że firma nie ma się czego wstydzić, a swoje dotychczasowe zlecenia wykonała porządnie i zdaje sobie z tego sprawę. Nie musisz się więc obawiać, że w Twoim przypadku będzie inaczej!
Żeby nadruki na odzieży firmowej wytrzymały lata, powinny być wykonane odpowiednio dobraną do materiału techniką. Najpopularniejszymi są sitodruk, sublimacja, haft komputerowy, folia flex i flock oraz druk cyfrowy. Wybierz firmę, która oferuje przynajmniej dwie metody. Pracownicy dobiorą technikę rozważnie zamiast ,,wciskać” Ci dla zarobku jedyną opcję, jaką są w stanie zaproponować.
Problem z nadrukiem może leżeć także w materiale ubrania przeznaczonego pod nadruk. Niskiej klasy tkanina nie wygląda dobrze sama w sobie, a wzór z logo nie poprawi tej sytuacji. Nie staraj się oszczędzać na basicowej odzieży – stawiaj na sprawdzonych producentów, niekoniecznie tych najtańszych.
Źle dopasowana odzież pracownicza
Dobór rozmiaru wpływa zarówno na komfort, jak i estetykę uniformu. Szczególnie jeśli rotacja pracowników w Twojej firmie jest duża – na przykład prowadzisz gastronomię, w której sezonowo zatrudniasz studentów – konieczne jest zainwestowanie w pełen przekrój rozmiarów, aby dla każdej nowej osoby dopasować idealny strój.
Każda sylwetka jest inna – próba ,,wciśnięcia” wszystkich pracowników w zbliżony fason i rozmiar zakończy się nie najlepiej.
Zdecydowanej większości problemów z pracowniczą odzieżą możesz uniknąć dzięki rozeznaniu w kwestii firm wykonujących nadruki z logo oraz producentów odzieży pod takowe. Nie wahaj się prosić o próbki i pytać! Pracownicy dobrego przedsiębiorstwa nie mają nic do ukrycia i z pewnością chętnie rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości. Efektem współpracy będą świetne uniformy służące przez wiele lat!
Wysoki koszt zamówienia znakowanej odzieży
Odzież reklamowa dla pracowników nie istnieje bez znakowania. Może się jednak okazać, że rachunek z zakładu znakującego ubrania będzie znacznie większy niż się spodziewałeś. Może to wynikać z nieodpowiedniego doboru metody znakowania do charakterystyki zamówienia.
Część metod znakowania jest bowiem bardziej opłacalna przy dużych zamówieniach, w związku z czym przy niewielkiej partii ubrań ich znakowanie może okazać się niezwykle kosztowne. Ile kosztuje? Znakowanie prostej odzieży roboczej, np. koszulki T-shirt, za pomocą niewielkiego logo, kosztuje od kilkunastu złotych. Przy większych nadrukach i źle dobranej metodzie znakowania ta kwota rośnie często nawet kilkukrotnie.
Do metod znakowania, w których koszt znakowania jednej sztuki maleje wraz ze wzrostem liczby zamówionych egzemplarzy, należą przede wszystkim sitodruk i haft komputerowy. Wiąże się to z dość dużymi kosztami wstępnymi. W przypadku sitodruku są one spowodowane koniecznością przygotowania specjalnej matrycy. Z kolei przy hafcie komputerowym trzeba przygotować program komputerowy, który będzie sterować wyszywaniem. Kiedy więc zamówisz niewielkie partie ubrań znakowane tymi metodami, koszty będą wysokie. Za to te techniki bardzo opłacają się przy dużych zamówieniach.
Jeśli więc potrzeba Ci jedynie niewielkiej partii znakowanych ubrań reklamowych, wybierz raczej druk cyfrowy DTG lub termotransfer. W pierwszym przypadku nie ma żadnych kosztów początkowych, można tak wykonać nawet pojedynczą koszulkę. W drugim opłacalność niewielkich nadruków jest większa niż przy sitodruku.
Odzież reklamowa dla pracowników z niewyraźnym nadrukiem
Może się też okazać, że nadruk wygląda zupełnie inaczej niż się spodziewałeś. I nie ma zbyt wiele wspólnego z pierwotnym projektem.
Pierwszy powód może być związany z rozmyciem bądź nieobecnością najmniejszych elementów. To znak, że źle dobrałeś metodę znakowania. Niektóre nie są w stanie odwzorować najmniejszych szczegółów. Dotyczy to zwłaszcza haftu komputerowego i folii flock.
Drugi częsty problem to inne odcienie kolorów na projekcie i realizacji. Wówczas najprawdopodobniej projekt był przygotowany w innej palecie kolorów. I firma wykonująca nadruk musiała go przystosować do zastosowanej metody. Zawsze przed realizacją poproś o wersję próbną lub sprawdź. w jakiej palecie barw będzie wykonywany nadruk.